Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Rozkład dnia

Ramowy plan dnia – dzieci młodsze

7:00 – 8:00 –   Schodzenie się dzieci w sali. Czynności higieniczne – mycie rąk. Zabawy samodzielne i inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej w kącikach zainteresowań służące realizowaniu pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne. Inicjowanie rozmów z dziećmi na tematy zgodne z ich zainteresowaniami. Wspólna zabawa. Praca indywidualna z dzieckiem.

8:00 – 8:30 –   Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe ze śpiewem, zabawy rytmiczne. Ćwiczenia poranne.

8:30 – 9:00 –   Przygotowanie do śniadania. Czynności porządkowe opiekuńcze, higieniczne – mycie rąk, praca dyżurnych. Śniadanie. Realizacja założeń programowych – utrwalanie nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.

9:00 – 10:00 –   Realizacja zajęć dydaktycznych, kierowanych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego, uwzględniając możliwości, oczekiwania poznawcze i potrzeby dzieci. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych przy akompaniamencie zgodnie z tematyką zajęć. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych wspierających całościowy rozwój dziecka. Czynności higieniczne – mycie rąk.

10:00 – 10:30 –   Samodzielne zabawy dzieci, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela.

10:30 – 10:45 –   Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności przed wyjściem na świeże powietrze, ubieranie, rozbieranie.

10:45 – 11:45 –   Pobyt na świeżym powietrzu. Gry i zabawy ruchowe organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze. Utrwalenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.

11:45 – 12:00 –   Przygotowanie do obiadu: czynności opiekuńcze, samoobsługowe w szatni, ubieranie, rozbieranie oraz zabiegi higieniczne – mycie rąk.

12:00 – 12:30 –   Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego zdrowego odżywiania, dbałości o zdrowie.

12:30 – 14:15 –   Relaks, odpoczynek. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, klasycznej, bajek muzycznych oraz literatury dziecięcej.

14:15 – 14:30 –   Czynności porządkowe, opiekuńcze i higieniczne – mycie rąk, przygotowanie do podwieczorku.

14:30 – 15:00 –   Podwieczorek.

15:00 – 17:00 –   Zabawy dowolne, tematyczne rozwijające samodzielność, kreatywność zgodne z zainteresowaniami dzieci. Praca indywidualna, w małych zespołach. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym (pobyt uzależniony jest od pogody i pory roku), rozchodzenie się dzieci.

Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem nowożytnym włączone jest w różne działania realizowane  w ramach programu wychowania przedszkolnego i odbywa się w formie zabawy.

Ramowy plan dnia – dzieci starsze

7:00 – 8:00 –   Schodzenie się dzieci w sali. Czynności higieniczne – mycie rąk.  Zabawy wg. inwencji dzieci – kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Zabawy samodzielne i inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej w kącikach zainteresowań służące realizowaniu pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne. Inicjowanie rozmów z dziećmi na tematy zgodne z ich zainteresowaniami.

8:00 – 8:30 –   Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe ze śpiewem, zabawy rytmiczne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, np.oddechowe, artykulacyjne, manualne, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Ćwiczenia poranne.

8:30 – 9:00 –    Przygotowanie do śniadania. Czynności porządkowe, opiekuńcze, higieniczne – mycie rąk, praca dyżurnych. Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie, wspólne spożywanie posiłków  Wdrażanie dzieci do utrzymania ładu i porządku. Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie.

9:00 – 10:15 –   Realizacja zajęć dydaktycznych,  z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego, uwzględniających możliwości, oczekiwania poznawcze i potrzeby dzieci. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych przy akompaniamencie, zgodnie z tematyką zajęć. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych wspierających całościowy rozwój dziecka. Czynności higieniczne – mycie rąk.

10:15 – 10:35 –   Zabawy wg. inwencji dzieci – kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i z dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Praca indywidualna, obserwacja dzieci.

10:35 – 10:45 –   Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.

10:45 – 11:45 –   Pobyt na świeżym powietrzu. Gry i zabawy ruchowe organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze. Utrwalenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Pobyt w ogrodzie i dobór zajęć  uzależniony jest od pogody i pory roku.

11:45 – 12:00 –   Przygotowanie do obiadu: czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne – mycie rąk, pełnienie dyżurów w szatni i w łazience.

12:00 – 12:30 –   Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

12:30 – 12:45 –   Relaks, odpoczynek. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, klasycznej, bajek muzycznych oraz literatury dziecięcej.

12:45 – 14:15 –   Zabawy i ćwiczenia utrwalające umiejętności i  wiadomości, praca indywidualna. Zajęcia rozwijające zainteresowania, kreatywność, zabawy plastyczno – techniczne, zabawy ruchowe, muzyczno- rytmiczne, ćwiczenia gimnastyczne. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym (w zależności od pogody)

14:15 – 14:30 –   Czynności samoobsługowe, wyrabianie nawyków higienicznych – mycie rąk, kulturalnych związanych ze wspólnym  spożywaniem podwieczorku.

14:30 – 15:00 –   Podwieczorek. Przestrzeganie wspólnie  uzgodnionych zasad zachowania podczas spożywania posiłku.

15:00 – 17:00 –   Zabawy dowolne, tematyczne rozwijające samodzielność, kreatywność zgodne z zainteresowaniami dzieci. Praca indywidualna, w małych zespołach. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci, dostarczanie przykładów i doświadczanie rozwiązywania sytuacji konfliktowych na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych osób. Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, rozchodzenie się dzieci.

Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem nowożytnym włączone jest w różne działania realizowane  w ramach programu wychowania przedszkolnego i odbywa się w formie zabawy.

Realizowana w przedszkolu Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego dostępna jest u dyrektora i nauczycieli w grupach.